Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
reklama:

Má biele pečivo aj niečo pozitívne?

reklama:

Za všetko vraj môžu baktérie, ktoré majú pozitívny vplyv na trávenie človeka. A práve biele pečivo a chlieb má tvorbu týchto pozitívnych baktérií vyvolávať a podporovať, aspoň to tvrdia vedci z Ovieda, kde celá štúdia vznikala.

Tackling wheat woes and consumer taste puratos reformulates and launches new bread improvers.jpg

Aj biele, celozrnné

Oba typy pečiva a chleba majú vďaka spomínaným baktériám mobilizovať imunitný systém. Ale celozrnné pečivo je stále menej kalorické než biele . Samotný biely rožok, ktorý milujeme s maslom a so šunkou, má okolo tristo kalórií, čo sa blíži k porcii cestovín.

Bez otrúb menej užitočné

Práve dôležité otruby , ktoré obyčajné biele pečivo neobsahuje, sú veľmi zdravé a obsahujú vlákninu, ktorá je zdrojom cenných látok. Energiu z “normálneho” rožku spálime za krátku dobu, spôsobuje výkyvy inzulínu a mení sa na čistý tuk.

Biele pečivo si dajte, ale obmedzene

Bieleho pečiva sa v skutočnosti nie je potrebné až tak moc báť! Aspoň to tvrdí jedna odborníčka na zdravú výživu. Podľa nej je dokonca zdravé! Mali by sme si ho však dopriať v primeranom množstve. Deti do troch rokov by údajne mali jesť výlučne len biele pečivo. S týmto súhlasí aj ďalšia odborníčka, ktorá sa zaoberá výskumom vývoja našej výživy. Na svojom blogu uviedla, že deťom do 3 rokov nedávame celozrnné výrobky, ale biele pečivo, múčne výrobky v malom množstve, čo je prevencia pred nedostatočným vstrebávaním minerálov, tukov a ďalších prospešných látok.

Basic white bread vegan 2.jpg

Kedy a koľko bieleho pečiva je vhodné konzumovať?

V súvislosti so zdravou životosprávou sa však často skloňuje skôr celozrnné pečivo než biele.  Medzi bielym a celozrnným pečivom je rozdiel len v stupni vymletého obilného zrna na múku. Preto veľké množstvo bioaktívnych látok, ktoré sa nachádza v celozrnnom, je aj v bielom pečive. Najväčší rozdiel medzi celozrnným a bielym pečivom je v energii, ktoré tieto pekárenské výrobky dodávajú organizmu.

Biele pečivo dodá organizmu rýchlo energiu. Celozrnné zase dodá organizmu dlhodobo energiu , preto je podľa nutričných špecialistov vhodnejšie toto pečivo konzumovať pri nízkej fyzickej aktivite. Ak odborníčka uprednostňuje biele pečivo deťom, je to najmä z toho dôvodu, že malé deti sa neustále hýbu a vedia automaticky rýchlu energiu spotrebovať.

Uprednostňovanie bieleho pečiva pred celozrnným si môžu dovoliť ľudia s vysokou fyzickou aktivitou.

Ak raz za čas neodoláte voňavému bielemu pečivu a pochutnáte si na jednom či dvoch rožkoch, nič prevratné sa s vaším zdravím nestane. Iné je však do seba tlačiť výrobky z bielej múky každý deň od rána do večera.

reklama:
reklama:
reklama:

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 26. februára 2017

Podobné články

Odporúčame

Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...